بلاگ | پوش نوتیفیکیشن چیست؟

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

13 تیر 1400
با استفاده از پوش نوتیفیکیشن، امکان ارتباط مستمر و سازنده میان مدیر اپ و کاربران برقرار می‌شود و از این طریق، تعامل میان کاربر و اپ حفظ می‌گردد.

پوش نوتیفیکیشن یاPush Notification، به اعلان‌ها و پیامهایی گفته می‌شود که توسط سازنده و یا مدیر یک اپلیکیشن اندرویدی، به دستگاههایی که برنامه روی آنها نصب شده، ارسال می‌گردد. البته این قابلیت تنها به دستگاههای اندرویدی محدود نمی‌شود. پوش نوتیفیکیشن‌ها از طریق ارتباطی که بین دستگاه کاربر و سرور برقرار شده، دریافت می‌شوند بنابراین شرط اتصال به اینترنت کاربر برای دریافت آن الزامی است. کاربر برای دریافت پوش نوتیفیکیشن نیازی به حضور در برنامه ندارد و پس از ارسال پیام توسط مدیر برنامه ، در اولین فرصتی که اتصال دستگاه به اینترنت برقرار گردد، نوتیفیکیشن را دریافت و مشاهده خواهد کرد. بنابراین در بازه‌های زمانی مشخص با ارسال یک پیام به کاربران، به آنها یادآوری می‌کنیم تا از برنامه ما استفاده کنند.

محل نمایش پوش نوتیفیکیشن

کاربرد پوش نوتیفیکیشنها در بازاریابی، حفظ مشتری و بازگشت کاربر غیر فعال معرفی می شود. از این طریق، یک ارتباط مستمر و سازنده میان سازنده اپ و کاربران آن برقرار می‌شود. در ادامه مقایسه ای بین پوش نوتیفیکیشن و روشهای مشابه مانند SMS یا ایمیل لیست شده است:

  • هزینه ارسال پوش نوتیفیکیشن نسبت به هزینه ارسال اس ام اس یا ایمیل بسیار کمتر بوده و حتی ممکن است در مواردی رایگان تمام شود!
  • امکان شخصی سازی پیغام در Push Notification نسبت به دو روش دیگر بازدهی مطلوب‌تری دارد.
  • در پوش نوتیفیکیشن امکان استفاده از تصویر در کنار متن وجود دارد که باعث بالا رفتن نرخ باز شدن پیام نسبت به پیامک می‌شود.
  • نرخ باز شدن پیغام‌های نوتیفیکیشن نسبت به ایمیل و پیامک بالاتر است.
مطالب مشابه
اصول نام‌گذاری بسته برنامه‌ها یا package name

هر برنامه دارای یک نام اختصاصی تحت عنوان نام بسته است که آن را از سایر برنامه‌ها متمایز می‌کند. در ادامه نحوه انتخاب نام بسته معرفی می‌شود.

مطالب تصادفی
اصول نام‌گذاری بسته برنامه‌ها یا package name

هر برنامه دارای یک نام اختصاصی تحت عنوان نام بسته است که آن را از سایر برنامه‌ها متمایز می‌کند. در ادامه نحوه انتخاب نام بسته معرفی می‌شود.

اصول طراحی آیکون

آیکون برنامه در صورتی که مطابق اصول طراحی شده باشد، معرف محتوی و حوزه برنامه می باشد و بنابراین در جذب کاربر و مخاطب تاثیر به سزایی دارد. در ادامه به بررسی این نکات پرداخته می‌شود.